www.vapenik.com

Radovan Vápeník | osobní webstránky

SRN – na čtyři dny co se jenom dá

Popisovat jaká místa se dají navštívit v Německu by byl asi holý nesmysl, nebo bych byl při nejmenším považován za blázna, protože Německo patří k těm zemím, které by člověk měl vidět! Proto bych chtěl spíše na následujících řádcích připomenout naši krátkou cestu kterou jsme podnikli v půlce prázdnin roku 2006, cestu která netrvala déle jak čtyři dny a přitom jsme navštívili několik pěkných míst.

To co jsme chtěli z Německa poznat bylo známé Orlí hnízdo nechvalně proslulé návštěvy vůdce třetí říše Adolfa Hitlera a zámek postavený ještě více poblázněnějším Ludvíkem II. Bavorským. No prostě ideální partička k návštěvě! Vyrážíme ve čtvrtek 17.srpna směr jižní Čechy. Cesta je to dlouhá a otravná, kdo někdy přejížděl republikou napříč mi musí dát jen za pravdu. Zastavuje tedy na zámku Červená Lhota, okoukáváme, ale spíše se už těšíme za hranice. Hraniční přechod překračujeme v odpoledních hodinách, chvilku bloudíme po Passau ale poté nacházíme perfektní místečko ke kempování a strávení naší první noci. Už ani nevím v kterých končinách jsme se to nacházeli, ale to není podstatné. Tou důležitou věcí byl příchod zřejmě majitele pozemku, který v předtuše zastavujícího potulného cirkusu odněkud z východu a to vše ještě na jeho kousku zeměkoule nelení, naskakuje to svého VW a urychleně kontroluje situaci. Nic naplat, slova jako „everything will be perfekt….only one night…tomorow we will be out“ atd. ukonejší jakéhokoliv Otta a tak zaléháme k naší první noci.

Ráno, podle přesného budíčku našeho vrchního zásobovače brzce kolem deváté vstáváme, balíme a vyrážíme směr Orlí hnízdo, tedy město Berchtesgaden, které se nachází pod touto alpskou vyhlídkou. Jestli se nepletu tak je to právě v těchto místech kde začínají vrcholky Alp. A ty vidíme už z dáli. Parkujeme na horním parkplatzu, ale nahoru k vyhlídce nejdeme jako většina turistů výletním autobusem, ale pěkně po svých. A navíc za těch pár metrů dávat 16 euro…. Cesta pro pěší kopíruje první dva kilometry autobusy, poté se oddělí a úzko-klikatou serpentinami připomínající cestičkou míří až k vrcholu s převýšením tisíc výškových metrů . Na vrcholu je točna autobusů s místem kam až je vyvezen německý důchodce. Výš už to jde jen výtahem!!!!!! Slavným to výtahem ve skále, který Vás vyveze 150 výškových metrů během několika vteřin a pekelně při tom zaléhá v uších. Je to celkem dobrý způsob dopravy, my ovšem jdeme ale pěšinkou která nás na Orlí hnízdo dovede také. Koukáme, fotíme, no nikdy bych nevěřil že se sem dostanu :-)

Při cestě na zpět navštěvujeme ještě krásné jezero Königsee ale už není čas na vyjížďku lodí a tak jen obcházíme záliv aby jsme viděli na celé jezero a kupujeme nějaké ty suvenýry z cesty. Jedeme dál a cestou stačíme malinko připálit brzdové obložení našeho rencka!

Na třetí den kempujeme na louce, nebo spíš pastvě, balíme opět časně ráno protože další zážitky jenom čekají. Hrad Neuschwanstein se nachází u města Füssen což je zhruba 220 kilometrů od orlího hnízda. Cesta ubíhá neuvěřitelně rychle už v deset dopoledne jsme na místě. Po obhlídce místa necháváme auto zaparkované u kostelíka vzdáleného asi hodinku cesty od zámku. Vstupenky se kupují u dolního parkoviště, ale při pohledu na nekonečnou frontu před okýnky mě zasahuje mírná nervozita. No což, dovnitř tedy letos asi ne! Nevadí. Vystupujeme v houfu japonských, amerických, indických, mongolských a já nevím jakých ještě turistů na nádvoří zámku. Tady je to fakt maso! Pár fotek přes hlavy a honem pryč!!!!! No naštěstí né úplně pryč. Okolo zámku se projde na krásnou vyhlídku s pohledem na jezera Forgensee a Schwansee. Také je zde krásný výhled na starý zámek. Po několika stech metrech překračujeme most přes údolí kterým protéká řeka, dál už jsou jenom kopce a hory. Z mostu je perfektní výhled na celý zámek a také je to nejčastěji fotografovaná pasáž celého Neuschwansteinu. Pohled z jakého známe zámek nejčastěji se nachází právě v těchto místech a pokud budete chtít udělat opravdu povedený záběr, doporučuji vystoupat o několik metrů výše a nelitovat žádného výškového metru. Stojí to totiž za to.

Zámek máme tedy úspěšně za sebou, scházíme k jezeru které jsme sledovali z vyhlídky, půjčujeme si šlapadlo a dáváme plavbu po jezeře i s pořádnou koupačkou. No potřebovali jsme to jako sůl a navíc parádní osvěžení. Z loďky je úžasný výhled na oba zámky a hlavně úžasnou scenérii okolních hor. Není taky divu, vždyť Neuschwanstein byl nominován jako jeden z nových sedmi divů světa!

A tak jen s velkým přemáháním opouštíme tak pěkná místa, ale nedá se nic dělat, je už sobota večer a musíme pomalinku zpátky. Čeká nás přes 600 kilometrů cesty domů. Kempujeme u jednoho báječného rybníčku, opět s kontrolou majitele, ale i tentokrát uchlácholený Otto odchází i když několik Plzní vylovených přímo z rybníka skončilo v kufru jeho BMW. Povedený slovní obrat večera „No Fisching“ a na kutě..

Poslední den tj. neděle už jenom projíždíme Německem, pokukujeme u několika autobazarů, přejíždíme hranici a opět na té naší domácí hroudě. Pokud bych měl říct na závěr několik slov o tomto výletu, myslím, že předchozí řádky hovoří za vše a mě nezbývá jen doufat, že i v příštím roce se podaří nějaký podobný a pěkný výlet jako byl tento. Viděli jsme pár zajímavých míst a nestálo to ani moc času ani financí.

Tip trip:

ČR: co nejrychleji to je možné opustit hranice (samozřejmě najdou-li se cestou nějaké zajímavá místa s chutí pokoukat, protože to není zase až tak špatné)

Zámek Červená Lhota – nejlepší auto nechat na placeném parkovišti, obejít celý rybník a navštívit zámek. Těch pár korun za vstupný nikoho nezabije, je to přece státní zámek a navíc se zde točila Zlatovláska!!!

Německo: Dálnice i silnice perfektní, při prohlídce měst raději nechat auto na parkovištích kterých je všude dostatek. Moc neprovokovat rychlou jízdou a koukat kde se dá. Máme se toho ještě moc a moc učit.

Orlí hnízdo – nachází se u jezera Königsee. Příjezd je dobře značen ze všech směrů. Auto zaparkovat na jednom z několika parkovišť a nahoru buď autobusem nebo pěšky. Hezčí ale náročnější je pěší tůra až k horní točně bus. a nebo až přímo na Orlí hnízdo. Výtahem se dá jet zdarma nahoru i dolů a stojí to za to.

Zámek Neuschwanstein: U města Füssen. Auto necháme stát buď přímo na záchytných parkovištích nebo kousek dál u stanice lanovky (obě varianty placené). My jsme parkovali u kostelíku na příjezdové komunikaci. Vstupenky se kupují u kas na parkovišti a to pozor dole pod zámkem!! Nahoře již žádné kasy nejsou. Pokud si vystačíte s exteriérem, návštěva nádvoří je zdarma, ale pak rychle na vyhlídku a také na most za zámkem. Ten je o několik desítek výškových výš a tudíž ideální místo k fotografování.

Jezero: Doporučuji vypůjčení loďky jak jsme to udělali mi, protože je to nejlepší místo na celkové panorama.
Celková délka výletu byla cca 1.300 kilometrů a čtyři dny.